Anne Adaylarını Çok Rahatlatacak Hamilelikte Pilates Nasıl Yapılır?

Egzersiz yapmak isteyen anne adayları için pilates öneriliyor. Hamilelerin rahatça yapabileceği pilates hareketlerini merak ediyorsanız içeriğe buyurun!

UYARI: Oluşabilecek sağlık sorunlarına karşı doktorunuza danışmayı unutmayın!

Hamilelik sırasında anne adaylarında sırt, kalça ve bel ağrıları çokça görülüyor. Bu ağrıları yatıştırmak için önerilen en iyi egzersiz pilates.

Pilates, anne adayları için ideal egzersizlerden. Zorlanmadan yapılan bu egzersiz hareketleri sayesinde hamilelikle birlikte gelen sırt ve bel ağrıları son buluyor.

Pilatesin hamileler için bir başka faydası ise doğumu kolaylaştırması. Daha kolay bir doğum yapmak isteyen anne adayları hamilelik süreçlerinde pilates yapmayı tercih edebiliyorlar.

*Hamileyken pilates yapmak istiyorsanız mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız.

Hamilelere özel bazı pilates hareketleri var. Hamileyken rahatça yapabileceğiniz kolay hareketleri derledik.

Hamileyken yapabileceğiniz bazı pilates hareketleri şunlar:

Hamilelerin yapabileceği ilk pilates hareketi oturma pozisyonunda ayak tabanlarını birleştirmek. Bu oturuştayken ellerinizi de göğsünüzde birleştirmelisiniz.

Oturma pozisyonunda sırtınız da dik olmalı. Bu şekilde otururken burnunuzdan nefes alıp verin.

Hamileyken yapabileceğiniz bir başka egzersiz ise şöyle:

Öncelikle dizlerinizi bükün, bu sırada sırtınız dik durmalı. Burnunuzdan nefes aldıktan sonra nefesi verirken sırtınızı kamburlaştırarak geriye doğru gidin.

Hamileler için uygun bu harekette yapmanız gereken sırtüstü yatmak.

Sırtüstü yatarken dizlerinizi açın ve topuklarınızı birleştirin. Kollarınızı ise geride uzun pozisyona alın. Bu sırada burnunuzdan nefes almalısınız. Nefesi verirken omuzlarınızı kaldırın ve ellerinizi bacaklarınızın arasına uzatın.

Bu egzersiz için önce sırtüstü yatar pozisyonda olmalısınız. Sırtüstü yatarken bir bacağınızı düz bir bacağınızı bükülü şekle getirin.

Düz olan bacağınızı karnınıza bükerek çekin ve nefes verin. Bu sırada diğer bacağınızı iki elinizle tutmanız gerek. Diğer bacakla da aynı hareketi yapın.

*Dört aya kadar olan hamileliklerde bu hareketi yaparken baş yukarı kalkabilir. Daha sonraki aylardaki hamileliklerde ise baş sabit olmalı.

Hamileyken yapabileceğiniz pilates egzersizlerinden biri de bu hareket. Bu hareketi yapmak için yan yatar pozisyonda olmanız gerek.

Yan yatar pozisyonda alttaki bacağınızı bükün, üstteki bacağınızı ise düz ve biraz öne doğru uzatın. Kolunuzu ise başınızın altında düz uzatmanız gerek. Nefes alırken düz olan bacağınızı geriye çekin. Bu hareketi diğer tarafa dönerek tekrar etmelisiniz.

Öncelikle sırtınızı dik pozisyona getirin. Bu sırada bir bacağınız düz, diğer bacağınız bükülü olmalı. Tek kolunuzu da yana doğru açmalısınız.

Burnunuzdan nefes alın ve verirken gövdenizi öne düşürmenden düz olan bacağınıza kapanın.

Hamileyken arka bacak ve kalça kaslarınızı çalıştırmanın yolu bu hareket.

Bu hareket için yine sırtüstü yatar pozisyona gelmelisiniz. Bu pozisyondayken dizlerinizi bükün ve başınızın altına bir yükseklik koyun. Ağzınızdan nefes verirken kalçanızı yukarı kaldırın.

Sırtı çok ağrıyan hamilelere özel bu hareket ile sırt kaslarını rahatlatmak mümkün.

Ellerinizi omuz genişliğinde, bacaklarınızı kalça genişliğinde açın. Sırtınızı düz pozisyona getirin ve burnunuzdan nefes alın. Ağzınızdan nefes verirken sırtınızı kamburlaştırın. Bu sırada kollarınızı bükmemelisiniz.

Hamileyken yapabileceğiniz bir başka hareket ise rahatlama pozu.

Bacaklar açık ve kollar öne doğru uzanmış şekilde rahatlama pozisyonuna geçebilirsiniz. Bu pozisyonda anne adayının başının ve karnının altına battaniye koymak mümkün.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x